AIL023 Vyrokova a predikatova logika / cviceni
ZP�TKY
Anketa
Va�e koment��e
- Cvi�en� se mi l�b�. Minule jsem si 2 p��klady spo��tal. Zad�v�n� p��klad�
se mi l�b�. Z�po�tovou p�semku douf�m zvl�dnu. P��klady jsou tak akor�t.
- Cvi�en� je docela zaj�mav�, na za��tku m� sice ob�as nud�, ale �asem se
to zlep�� a na konci u� m� v�t�inou bav�. Mysl�m, �e cvi�en� by n�s na zkou�ku
a z�po�et mohlo p�ipravit dob�e, ot�zka je, jestli nebude ta p�semka t잚�
ne� p��klady, kter� po��t�me. Rozd�v�n� p��klad� je skv�l� a mysl�m, �e je
�asem i za�nu po��tat. V�born� je hlavn� to, �e i kdy� �lov�k nechod� na p�edn�ky,
tak v�t�inou v�, o �em je �e�.
- Zp�sob cvi�en� mi velmi vyhovuje, v�dy m�m o �em p�em��let a m�m dostatek
p��klad� na po��t�n� mimo samotn� cvi�en�. Obt�nost �kol� zat�m pova�uji
za p�im��enou (uvid�me po z�po�tov� p�semce :). Za p��nosn� pova�uji, �e na
hodin�ch �e��me slo�it�j�� p��klady.
- Cvi�en� jsou velmi dobr�, forma mi vyhovuje (hlavn� to, �e kon��me d��v).
L�b� se mi pap�ry s p��klady, p��klad� by mohlo b�t i v�c. Zat�m je nepo��t�m,
ale m�m v pl�nu je po��tat u� tento t�den. Bylo by dobr� uk�zat n�jak� p�semky
z minulosti.
- Zp�sob cvi�en� mi pom�rn� vyhovuje, mysl�m, �e to, jestli si �lov�k p��klady
po��t�, je jeho svobodn� rozhodnut� a jeho probl�m, cvi��c�mu do toho (s prominut�m)
nic nen� :-). �anci zeptat se na nejasnosti m� ale ka�d�. Jinak velmi oce�uji
to, �e cvi��c� na pap��e poskytne student�m dostate�nou datab�zi p��klad�
a dostane se tak na v�echny typy p��klad�, ne jen p�r vybran�ch, kter� se
stihnou na cvi�en�.
- Cvi�en� je ur�it� u�ite�n�, hodilo by se sout�edit se co nejv�c na p��pravu
na z�po�tovou p�semku. V�rokov� logika a predik�tov� logika ne ka�d�ho zaj�m�,
ale ka�d� chce zkou�ku. P��klady jsou dobr�, i kdy� si nad n� sednu, a� kdy�
se budu p�ipravovat na p�semku. Posledn� cvi�en� o predik�tov� logice bylo
asi nejp��nosn�j��.
- Cvi�en� mi vyhovuje ve form�, jak je. P��klady zat�m nepo��t�m (ani jsem
je nevid�l), jeliko� nen� zkou�kov� obdob�. Z toho d�vodu nev�m, jestli jsou
v�echny p��klady jednoduch�/slo�it�. Ty, kter�mi se v�nujeme na cvi�en�, mi
slo�it� (zas tolik) zat�m nep�i�ly.
- Cvi�en� se mi l�b�, jsem spokojen� s t�m, �e dost�v�me p��klady. Mohly by
b�t trochu obt�n�j�� kv�li p��prav� na p�semku. Nejsem spokojen� se slabou
dotac� hodin, kdyby byla cvi�en� ka�d� t�den, z�stal by �as na objasn�n� n�kter�ch
obskurn�ch parti� p�edn�ky. To v�ak pravd�podobn� nespad� do Va�ich kompetenc�,
proto to neberte jako kritiku.
- Mus�m ��ci, �e m� tento p��stup velice p�ekvapil. P�edp�ipraven� p��klady
jsou v�born� n�pad. Doma je po��t�m. Konec d��v bez dotaz� mi p�ijde u�ite�n�.
Douf�m ale, �e budete p��stupn� i tomu, kdy� dotaz� bude p�esp��li�, tu naopak
b�t d�le, �i dokonce se dohodnout na jindy. Tato cvi�en� bych nav�t�voval
i 1x t�dn� a ne 1x za 14 dn�.
- Styl cvi�en� mi celkem vyhovuje. Obsah i obt�nost p��klad� je dobr� a douf�m,
�e m� p�iprav� na p�semku. �as, kter� zbyde po projit� probran� l�tky bychom
snad je�t� mohli vyu��t na po��t�n� n�jak�ch obt�n�ch �loh (takov�ch, jak�
budou v p�semce (nap�. z p�semek z minul�ch let)) u tabude - tedy vzorov�.
- Kdy� kon��me d��v, je to o.k., jenom si mysl�m, �e tempo by mohlo b�t trochu
vy��� a mohly by p�ib�t n�jak� perli�kov� (t.j. n�padit�, trikov�, zaj�mav�
p��klady (ony se mo�n� hlavolamy daj� �e�it i s pou�it�m teorie z p�edn�ek)).
Motivace odm�nou (jako l�stky na ples) byla super, ale zase a� tolik pot�ebn�
nen�. K tabuli rad�i neee!
- Cvi�en� se mi l�b�, ur�it� je u�ite�n�. P��klady oce�uji tak�, jenom mi
tam chyb� �e�en�. J� se to sna��m po��tat, ale i kdy� u� m�m v�sledek, nem�m
jistotu, zda je to spr�vn�. Klidn� bych bral i v�c p��klad�, ale ty, co byly
dote�, se mi l�bily. Je lep��, kdy� n�m p�edvedete u tabule "uk�zkov�
p��klady" vy, pak m�me vzor, pdole kter�ho m�me �e�it a je to hlavn�
rychlej��. :-) To, �e kon��me d��v, kdy� nejsou ot�zky, mi nevad�. Nev�m,
zda je to dostate�n� p��prava, proto�e si neum�m p�edstavit, jak p�esn� vypad�
zkou�ka. :-) Vlastn�, kdy� to shrnu, nem�m ��dn� p�ipom�nky, a� na ty v�sledky
dom�c�ch cvi�en�.
- Na cvi�en� se mi l�b� hlavn� to, �e se prob�r� l�tka z p�edn�ky, proto�e
po p�edn�ce nejsem moudr�, ani kdy� tam jsem. Jen hou��. P��klady na pap��e
jsou rozhodn� super; i kdy� je v�echny p�es t�den nespo��t�m, m�m z�sobu na
dobu, a� to bude "ho�et". Nevad� mi, �e kon��me d��v, ale z�rove�
bych vid�l r�d v�c p��klad� na tabuli (ale nechci chodit k tabuli). Po�et
p��klad� nezmen�ovat!
- Cvi�en� jsou jasn� a srozumiteln�. Vyti�t�n� pap�ry jsou skv�l�. Doma zat�m
nepo��t�m, nicm�n� jsou archivov�ny a budou vynd�ny (nalezeny n�kde na stole)
a spo��t�ny p�ed p�semkou. �e se kon�� d��v je jen v po��dku (kdy� u� to stejn�
dohnalo p�edn�ku!), v�dy se d� na n�co zeptat. A by� loni tam �lov�k psal,
�e proslog za��n� moc brzy (7:20), tak se mi i dnes povedlo t�m��
zaspat.
:)
- Jsem spokojen. P��klady si po��t�m (u� m�m skoro v�echny). Douf�m, �e cvi�en�
mne p�ipravuje dob�e (mysl�m si to, ale jistota a� po z�po�tov� p�semce).
Form�t i forma cvi�en� mi vyhovuje.
- S koncepc� hodiny jsem vcelku spokojen, nenapad� m� nic, co by mi vadilo.
P��klady si "v�t�inou" nepo��t�m (jednou ano, proto v�t�inou). Schov�v�m
si je a� ke zkou�ce. V podstat� m� nic nenapad�...
- P��klady na pap��e - rozhodn� pozitivn�, je jich tak akor�t. B�hem hodiny
- p�edn�kov� ��st dobr�, ale je�t� by bylo mo�n� dobr� potom v�novat trochu
�asu je�t� n�jak�m p��klad�m. Ne nutn� cel� zbytek cvi�en�, ale cca 15 minut.
- Cvi�en� mi vcelku vyhovuje ve form� tak, jak je. Ta podstatn� ��st - uk�zat
pou��van� techniky u po��t�n� p��klad� - se tu ud�l�, a p��klady samotn� si
pak m��u spo��tat s�m doma, kdy� budu pot�ebovat (tj. p�ed p�semkou a p�ed
zkou�kou). P��klady doma pr�b�n� sp� nepo��t�m. Mohlo by jich b�t v�c pro
p��pad, �e bych zjistil, �e mi n�co opravdu nejde a cht�l bych si to procvi�it.
Chodit k tabuli podle m� nen� pot�eba, praxi z�sk�m (snad) doma s�m.
- P��klady jsou ur�it� dobr� v�c, ka�dop�dn� by bylo dobr� m�t k tomu i n�jak�
�e�en�, abych, kdy� u� to spo�tu, v�d�l (tj. i "ano", "ne"
u p��kladu, kde to je k n��emu, je v�c u�ite�n�). Ve zbytku �asu by bylo lep�� po��tat n�jak� dal�� p��klady (a� u� z pap�ru
nebo odjinud). Kdo to ch�pe, m��e odej�t, ale kdy� je ten prostor, osobn�
bych na ty dal�� p��klady z�stal. Cvi�en� spojit (v tom posledn�m t�dnu).
Jinak organizace je dobr�, vyvol�v�n� k tabuli podle mne nem� smysl.
- Vyti�t�n� p��klady rozhodn� vyhovuj�, "natahuj�" cvi�en� i nad
jeho hodinov� rozsah, je-li to t�eba. Zkr�cen� cvi�en�, nejsou-li dotazy,
podobn� cvi�en� "zkracuje" => velice dob�e cvi�en� adoptuje na
re�ln� probl�my s l�tkou a jej�m pochopen�m. Lep�� ne� fixn� rozvrh, p�i kter�m
jsou v�ichni nuceni po��tat ty sam� p��klady. (Obzvl vzhledem k existenci
prosemin��e, kde se �e�ily podobn� v�ci.) Nechozen� k tabuli nen� probl�m.
V�t�inu p��klad� zat�m spo�itanou nem�m, ale p�ed p�semkou budou v�echny hotov�.
:-)
- Je dob�e, �e dostaneme p��klady, i kdy� si je v�echny nespo�tu, aspo� z�sk�v�m
p�edstavu "o �em �e to je...". Vyhovuje mi, �e se skon�� po "p�edn�kov�
��sti", proto�e kdy� chci, m��u tu z�stat sed�t a po��tat (u� se mi to
i p�ihodilo). Mohlo by se po��tat v�c p��klad� na tabuli - p��padn� pouk�zat
na to, jak maj� vypadat p��klady u p�semky (vy�e�en�).
- Zp�sob veden� cvi�en� mi vyhovuje. Dostanu dom� p��klady, u kter�ch mohu
pop�em��let, a kdy� si s nimi nev�m rady, mohu se zeptat na dal��ch cvi�en�ch,
ani� bych n�koho obt�oval n���m, co on/ona v pohod� zvl�d�. Prvn� v�rku p��klad�
jsem propo��tal, druhou ne, ale to je m�j probl�m. �as na n� jsem mohl z�skat
ze zkr�cen�ho cvi�en�. V�novat se jasn�m p��klad�m a tr�vit tu �as je zbyte�n�.
Jen by to mo�n� ob�as cht�lo v�c "typov�ch" postup� uk�zan�ch na
p��kladech. Nebo to jsou v�echny, co si ukazujeme?
- Rozd�v�n� p��klad� mi vyhovuje. Pravdou je, �e si je pr�b�n� nepo��t�m,
ale t�m�� ur�it� je v�echny spo��t�m p�ed p�semkou. K tabuli bych chodil nerad,
ale v�c by se mi l�bilo, kdybychom po��tali co nejv�t�� mno�stv� p��klad�,
proto�e s�m se k tomu asi nedonut�m. Jinak jsem s cvi�en�m spokojen�, v�klad
je srozumiteln� a tempo je p�im��en�.
M� koment��e k va�im koment���m
Ad obt�nost z�po�tov� p�semky: Do p��klad� za�azuji i ty z minul�ch
p�semek. Z�po�tov� p�semka by proto nem�la b�t t잚� ne� nejt잚� p��klady,
kter� m�te k dispozici.
P��klady budu po��tat a� o zkou�kov�m. To u� bude pozd�. Z�po�tov� p�semka
se p�e v posledn�m t�dnu v�uky (na posledn� p�edn�ce).
Ad mal� hodinov� dotace. Od p��t�ho nebo p�esp��t�ho akademick�ho
roku se m�n� hodinov� dotace p�em�tu z 3/1 na 2/2, z�rove� zmiz� prosemin��
z logiky.
Ad zkracov�n� cvi�en�: V���m, �e u�et�en� �as v�nujete u�ite�n�m v�cem,
nap�. po��t�n� p��klad�, j�dlu, sp�nku, diskus�m se sv�mi kolegy �i rozv�jen�m
vztah� ve sv� komunit�.
Ad prodlu�ov�n� cvi�en�:Obvykle m�m �as a� do 15:00, ale konzultace
lze pochopiteln� dohodnout i na jindy. Nesrovnalosti lze �e�it osobn� i po e-mailu.
N�kolik z v�s u� toho vyu�ilo.
U p��klad� chyb�j� �e�en�. Uzn�v�m, �e �e�en� je �asto u�ite�n� a u�
n�jak� �as uva�uji o sb�rce �e�en�ch p��klad�. Probl�mem je ale �ast� nejednozna�nost
�e�en� (norm�ln� formy, realizace jazyka). Nav�c - pokud v�te, jak to m� vyj�t,
�asto to �e�en� uleh�uje (narozd�l od z�po�tov� p�semky). Chcete-li si b�t jisti,
�e jste p��klady spo��tali dob�e, z�sta�te na cvi�en� d�le, domluvte si osobn�
konzultaci nebo konzultujte po e-mailu.
Ad suplov�n� p�edn�ky: Z l�tky vysv�tlen� na p�edn�ce vyb�r�m jen
partie nejnutn�j�� k pochopen� p��klad�. Jen z m�ho v�kladu na cvi�en�ch se
nelze p��pravit na zkou�ku.
Ad chozen� k tabuli: Jsem r�d, �e se shodneme na tom, �e pokud jde n�kdo
k tabuli, tak ho to nep�im��en� vy�erp� a� zdept�, zat�mco ostatn� se nud� a
�ekaj�, jak to cel� dopadne. Nedostate�n� aktivita n�kter�ch z v�s je jist�
d�na jen ostychem p�ed ostatn�mi.
Ad po��t�n� v�ce p��klad� na tabuli: Ka�d� p��klad, kter� si spo��t�te
sami doma, je pro v�s u�ite�n�j�� ne� deset p��klad�, kter� p�edvedu na tabuli
a vy si je op�ete do se�itu. (bez d�kazu)
V podstat� m� nic nenapad�... Tak a� je to u zkou�ky lep��!
Va�e koment��e k m�m koment���m k va�im koment���m
... mi p��padn� pos�lejte mailem.
Petr Olmer, 27. b�ezna
2003